W jaki sposób transport publiczny wykorzystuje technologię cyfrową

Władze transportowe skutecznie wykorzystują technologię cyfrową, czy to do sprzedaży biletów, łączenia tras i łączenia się z innymi mechanizmami transportowymi, czy też do reklamowania innych usług.

Bilety elektroniczne

Wraz z biletami pomysł papierowego biletu autobusowego skutecznie zniknął w wielu miastach. W Wielkiej Brytanii, na przykład, wiele firm autobusowych pozwala podróżnym płacić za przejazd za pomocą karty kredytowej lub aplikacji. Niektóre aplikacje dają dużą elastyczność, na przykład firma autobusowa Arriva umożliwia wysłanie niewykorzystanego biletu autobusowego lub kredytu do przyjaciela.

Połączony tranzyt

W zakresie usług połączonych, inteligentne systemy transportowe (mogą automatycznie dostosowywać czas sygnalizacji świetlnej na dużym obszarze miejskim w oparciu o informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym wraz z informacjami o pasażerach w czasie rzeczywistym. Taka technologia, jak ta produkowana przez francuską firmę Alstom i stosowana w Singapurze może znacznie poprawić zdolność przewozową i jakość istniejących usług transportowych.

Podróże typu open source

Wiąże się z tym, a także z ideą transportu zintegrowanego cyfrowo, korzystanie z aplikacji transportowych typu open source. Taka technologia, która jest już stosowana w Manili, pomaga w wizualizacji dostępności transportu publicznego. Wyświetlacze wizualne mogą łączyć ze sobą wszystko, od systemów rowerów publicznych po tramwaje. Poza wyświetlaczami na głównych interfejsach, konsumenci mogą uzyskać dostęp do aplikacji transportowych i wprowadzać je do nich. Dane zebrane z takich aplikacji mogą być wykorzystane przez władze planistyczne jako skuteczne narzędzia planowania.

Cyfryzacja transportu masowego odzwierciedla zmieniające się oczekiwania konsumentów; dzisiejsi podróżni, przynajmniej w obszarach metropolitalnych, chcą szybko i łatwo przejść od pociągów i autobusów do innych środków transportu, takich jak usługi car-sharing lub wynajem rowerów. Na przykład Zagłębie Ruhry w Niemczech wykorzystuje oparty na chmurze system kontroli transportu intermodalnego, wyprodukowany przez firmę telefoniczną T-Systems. Co umożliwia zarządzanie całą siecią autobusową, kolejową i tramwajową regionu.

Zgodnie z raportem Deloitte, podejście pracowników będzie musiało ulec zmianie, aby dostosować się do cyfrowej transformacji transportu.

Na przykład pracownicy będą musieli przyjąć „cyfrowe mundury”, tak aby mieli pod ręką informacje, które pomogą klientom. Oznacza to podłączone urządzenia z możliwością aktualizacji w czasie rzeczywistym.

Okazja B2B

Jeśli chodzi o możliwości biznesowe, to wiele firm transportowych wykorzystuje reklamę w poczekalniach. Wiele z tych obszarów wykorzystuje obecnie cyfrowe tablice reklamowe. Jako przykład popularności tej formy reklamy, Jean-François Decaux, który jest współzałożycielem francuskiej firmy JCDecaux, ogłosił niedawno, że instalacja cyfrowego ekranu w sieci wiat przystankowych Transport for London, która rozciąga się na terenie całej stolicy Wielkiej Brytanii.

Nowy rodzaj modelowania tranzytu

Wreszcie, technologia cyfrowa pomaga budować bardziej solidne i logiczne systemy transportowe. Najnowsza linia transportowa Londynu – Elizabeth Line (część projektu Crossrail) – została zaprojektowana przez wykorzystanie

Modelowanie informacji o budynku, które jest inteligentnym, cyfrowym procesem opartym na modelach 3D, który zapewnia doradztwo w zakresie architektury, inżynierii i budownictwa. Modelowanie było wspomagane przez Systemy Informacji Geograficznej (cyfrowe przechwytywanie, przechowywanie, manipulacja, analiza, zarządzanie i prezentacja danych przestrzennych i geograficznych).