Mauritius aktualizuje system transportu publicznego za pomocą technologii informatycznych
Minister Transportu Lądowego i Kolei Lekkich na Mauritiusie oficjalnie uruchomił nowy Pasażerski Serwis Informacyjny (PIS) w ramach inicjatywy Krajowego Urzędu Transportu Lądowego (NLTA) mającej na celu modernizację systemu transportu w całym kraju. Do realizacji tego pierwszego etapu programu wykorzystano technologię LIT Transit Ltd, globalnego dostawcy rozwiązań technologicznych w zakresie mobilności.
W ramach tego przedsięwzięcia rząd inwestuje w poprawę jakości i przepustowości systemu transportu publicznego. Zaczęło się od wyznaczenia PwC India do przeprowadzenia badań nad reengineeringiem transportu publicznego na Mauritiusie, który zarekomendował ten projekt jako pierwszy krok strategicznej transformacji.
Po przeprowadzeniu dokładnej procedury przetargowej NTLA wybrała platformę inteligentnej mobilności LIT. Mówi się, że rozwiązanie to oferuje zintegrowane zarządzanie mobilnością i możliwości informowania pasażerów.
âMy cieszymy się, że możemy pomóc NLTA w realizacji ich wizji stworzenia światowej klasy systemu transportowego, pomagając im maksymalnie wykorzystać najnowsze możliwości technologiczne w zakresie inteligentnej mobilności i zarządzania transportem publicznym, â powiedział Tomaž RaÄiÄ, wiceprezes ds. sprzedaży w LIT.
Rozwiązanie integruje systemy zarządzania tranzytem i informacji pasażerskiej (odpowiednio LIT Operate i LIT Inform) opracowane przez LIT, z wyświetlaczami przystanków autobusowych na papierze dostarczanymi przez Papercast. Ta pierwsza faza obejmuje trzech operatorów tranzytowych z 365 autobusami na trasach obsługujących 34 przystanki.
Projekt systemu informacji pasażerskiej odpowiada na wymagania współczesnego życia. Ludzie chcą mieć kontrolę nad swoją podróżą, z szybkimi połączeniami do przesiadek w środkach transportu publicznego. Muszą wiedzieć, kiedy i gdzie ich transport dotrze, a nasz system autobusowy musi się do tej potrzeby dostosować, powiedział Alan Ganoo, minister transportu lądowego i lekkiej kolei.
Podobno platforma LIT Operate po raz pierwszy zapewnia NTLA w czasie rzeczywistym wgląd w aktywność w całej sieci, ze statystykami wydajności w czasie rzeczywistym dla kluczowych wskaźników usług. Dostęp do szczegółowych informacji operacyjnych umożliwia NTLA dostosowanie usług i reagowanie na popyt w celu poprawy ogólnej jakości usług.
Staramy się, aby cały system transportu publicznego był zarządzany w sposób holistyczny i zintegrowany. Naszym celem jest zaoferowanie szybkich i bezpośrednich połączeń z węzłami transportowymi, z płynnymi przesiadkami. Chcemy złagodzić frustrację osób dojeżdżających do pracy przy długich podróżach po zatłoczonych drogach, dodał Alan Ganoo.